לפרטים ויצירת קשר חייגו עכשיו: 052-978-8574

לוגו
האם כדאי לתקן מכונת כביסה

האם כדאי לתקן מכונת כביסה או לקנות חדש?

זה נכון שיש לנו מכשירי חשמל רבים בבית – טלוויזיה, מחשב, מדיח כלים וכו' אבל ללא כל צל של ספק אם יש שני מכשירי חשמל שאי אפשר להסתדר בלעדיהם בבית אלו הם חד משמעית המקרר ומכונת הכביסה. אז המקרר מאז ומתמיד היה מכשיר חשמל בסיסי בכל בית אך גם מכונת הכביסה כבר מזמן נחשבת למוצר חשמלי בסיסי בכל בית ולא למותרות. אנחנו משתמשים במכונת הכביסה שלנו כמעט בכל יום לעתים כמה פעמים ביום,  ויש משפחות שמפעילות את מכונת הכביסה שלהן גם באופן קבוע כמה פעמים ביום כל יום בשבוע. לצד זה אפשר לראות מגמה של ירידת מחירים במוצרי חשמל רבים וביניהם גם במכונות הכביסה דבר שמאפשר לקנות מכונת כביסה בלי להשתעבד לתשלומים שנפרסים לאורכה של שנה שלמה.

אם כן, מה קורה כאשר יש תקלה במכונת הכביסה שלנו? האם כדאי לתקן מכונת כביסה או לקנות חדש? שאלה שאין איש או אישה שמכונת הכביסה שלהם מתקלקלת ולא שואלים את עצמם? ובכן התשובה איננה חד משמעית וכדאי לשים לב למספר אספקטים.

למה כדאי להתייחס כאשר מכונת הכביסה מתקלקלת?

כפי שנאמר קודם, לשאלה אם לתקן או להחליף אין תשובה אחת ברורה ויש צורך לבדוק כמה דברים, נמנה אותם כאן:

איזה סוג מכונת כביסה יש לכם?

זה לא סוד שישנן חברות שמייצרות מכונות כביסה איכותיות פי כמה מחברות אחרות, בין החברות המובילות שמייצרות מכונות כביסה איכותיות נמנות חברת בוש, חברת אהג חברת סימנס ועוד. אם מכונת הכביסה שלכם נחשבת למותג מוביל במכונות הכביסה, אם רכשתם אותה בכמה אלפי שקלים ואם היא חזקה ובדרך כלל לא מייצרת בעיות יתכן מאוד שיהיה שווה לכם להשקיע בתיקון התקלה ולא בקניית מכונת כביסה חדשה זולה יותר ופשוטה יותר שככל הנראה גם תכבס פחות טוב ותתקלקל מהר מאוד. מכונת כביסה איכותית היא מכונת כביסה שבדרך כלל שווה לתקן כשיש תקלה.

מה אופי התקלה שיש במכונת הכביסה שלכם?

תקלות שונות דורשות תיקונים שונים ומחירן משתנה לפעמים במאות שקלים. לעתים שווה לתקן תקלות גם במכונות כביסה שאינן מובילות את השוק מבחינת איכות ואינן יקרות כי התיקון יעלה סביב ה200 שקלים ויחזיר את מכונת הכביסה לעבוד באופן תקין ולהמשיך לתפקד לעתים אפילו כמה שנים נוספות. וגם מכונת כביסה הזולה ביותר לא עולה פחות מ1200 שקלים, לכן החיסכון משמעותי. יחד עם זאת ישנן תקלות כמו תקלות במנוע או בכרטיס הדיגיטלי שעלות התיקון שלהן מאוד גבוהה ויכולה להגיע גם לשבע מאות שקלים ויותר, במקרים כאלו יתכן שהתיקון לא ישתלם וטכנאי מכונת הכביסה שלכם (כמובן אם הוא איש מקצוע אמין והוגן) יאמר לכם זאת.

עד כמה דחוף לכם לפתור את המצב?

מכונת כביסה שמתקלקלת מתסכלת כל אדם, בין אם הוא רווק שמכבס את בגדיו פעם בשבועיים ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשפחה ברוכת ילדים, בה מכונת הכביסה עובדת מבוקר עד לילה ולעתים גם בלילה ללא הפסקה. אם אתם נמנים מהאנשים שלא יכולים בלי מכונת כביסה אפילו לא יום אחד, שווה לכם להזמין טכנאי מכונת כביסה שיגיע באופן מיידי לתקן את התקלה. רכישת מכונת כביסה חדשה דורשת זמן שככל הנראה אין לכם: זמן לבירור השוק – אילו מכונות יש, מה מתאים לצרכיכם ומה מתאים לתקציב שלכם, איזו מכונת כביסה טובה יותר ואיזו מכונת כביסה ידועה כמכונת כביסה שכדאי להתרחק ממנה. מה חזק, מה אמין, וכמובן השוואת מחירים – איפה יותר זול לקנות דגם כזה או אחר, ואז ההמתנה להגעה של מכונת הכביסה, המתנה מורטת עצבים בה נאגרות לכם ערימות של בגדים בכל פינה בבית.

בקיצור, אם החלטתם לרכוש מכונת כביסה חדשה בגלל תקלה, קחו הרבה אוויר והישארו סבלניים לעתים התהליך כולו נמשך גם שבוע ויותר.

לקנות או לתקן – לסיכומו של עניין:

כן להעדיף תיקון במקרים בהם מכונת הכביסה שלכם איכותית מאוד ושילמתם עליה מחיר גבוה, כן להעדיף תיקון כאשר אתם אנשים שמכבסים מידי יום ולא יכולים לחיות ללא מכונת כביסה אפילו יום אחד, כן להעדיף תיקון כשמדובר בתקלה שניתן לתקן אותה בקלות ולא עולה אלפי שקלים.

כן להעדיף קניית מכונת כביסה חדשה כאשר התיקון יקר מאוד ביחס למחירה של מכונת הכביסה שלכם, כאשר מכונת הכביסה שלכם לא עלתה הרבה מידי ואיננה איכותית כל כך והתיקון לא משתלם מהבחינה הזאת, כן להעדיף קנייה ולא תיקון כאשר הטכנאי שעליו אתם סומכים אומר לכם באופן מפורש: לא שווה לך לתקן אותה.